Valery Kovalska: ДНК sustainable fashionОпубликовано On


Валерія Ковальська – засновниця однойменного бренду Valery Kovalska. Розпочала свою кар’єру у віці 18 років. Валерія починала з роботи стиліста музичних відео, фільмів та українського телебачення, паралельно навчаючись історії мистецтв у Національному університеті культури та мистецтв у Києві. Вона створювала хитромудрі костюми для зірок кіно та музики. Згодом відкрила власне ательє і почала працювати над своєю першою колекцією!

Валеріє, розкажіть, як саме зародився ваш інтерес до моди? Чому ви вирішили займатися саме цим видом діяльності?

— А я нічого й не вирішувала. (посміхається) Я взагалі навчалася на Факультеті історії мистецтв, також займалася балетом. Але потім так склалися обставини, що мене почали запрошувати як стиліста в різні українські та російські проекти. Тож поступово все накладалося одне на одне, і десь після чотирьох років моєї роботи стилістом, я зрозуміла, що вже можу щось продумати й пошити сама. Тобто свідомого вибору в сторону фенш-індустрії я ніколи не робила. А тим більше ніколи не вчилась на це. У самому процесі роботи в мене проходить практичне навчання в цій сфері.

На сьогодні моделювання речей для вас – це робота чи покликання? 

— Якби це була лише робота, то я б давно її змінила на іншу. Адже цей процес дуже нервовий, швидкий, можна легко пропустити щось важливе. Також, як тільки закінчується одна колекція, ми відразу починаємо моделювати іншу. Тому так, це точно моє покликання. Якщо я не спроектую хоча б одна річ на тиждень – погано себе почуваю. Мабуть, просто вже не можу жити без фешн-індустрії. 

Чи були значні провали у вашій діяльності на початку вашої кар’єри? Як ви з ними справлялися?

— Провали є й досі. (посміхається) Це невід’ємна частина процесу, будь-якої професії. Завдяки факапам ми навчаємося, стаємо кращими. Адже, якщо все йде гладенько, чи отримуємо ми такий же цінний досвід і знання під час того, коли долаємо труднощі? Так, успіх стимулює. Але я вважаю, що людина сама по собі інертна особа, якій час від часу необхідний вагомий поштовх (у нашому випадку – це якісь невеличкі труднощі), щоб рухатися вперед і розвиватися у своїй справі. Але я в жодному разі не прихильник тієї думки, що постійно необхідно виходити із зони комфорту. Для ефективної й продуктивної роботи її просто необхідно розширювати або трохи змінювати. Якщо повсякчас людина перебуватиме у стресовому стані, то це згубно впливатиме на її професійні вміння й результат виконаної роботи. Я переконана, що труднощі змінюють нас лише в кращу сторону й додають впевненості в собі.

У ваших колекціях можна зустріти одяг лише для жінок. Тож чи плануєте ви робити чоловічу колекцію? 

— Раніше ми виготовляли жіночу й чоловічу колекції. Але це два абсолютно різні бізнеси, шоуруми, процес виготовлення. Також це має бути розширення команди, компанії, місця роботи тощо. Коли ми працювали в більш масштабному рівні, то з професійної точки зору я розуміла, що технічно, по фінансах й по часу для мене це було дуже складно. Останній раз я виготовляла чоловічу колекцію років 5-6 тому, і зараз одяг для сильної половини нашого суспільства змінився кардинально, розширився. Тепер правила зовсім інші. Оскільки чоловіки більш консервативні, то маневрів для творчих виплесків не так багато. Проте в цьому разі дизайнер отримує постійного клієнта, який ще протягом довгого часу буде купувати речі лише в одного модельєра.

У вашій колекції є речі carry-over? Тобто ті, які переходять з однієї колекції в іншу і так далі? 

–Так, звичайно є. Такі речі є в кожного бренда. Ми маємо якусь певну базу, яку переносимо з колекції в колекцію, змінюючи й удосконалюючи її. Це може бути довжина, ширина одягу, тканина, текстура і так далі. У нас багато речей, які користуються попитом. Якщо говорити про комерцію, то ми відповідаємо на запити клієнтів. Я роблю одяг для людей, щоб вони не просто його носили, а щоб клієнтам подобався їхній зовнішній вигляд і відображення в дзеркалі. Я ставлю мету: хочу, щоб люди самовиражались, носячи одяг з моїх колекцій. 

Тобто ви більше орієнтуєтеся на споживача, ніж на останні тенденції у фешн-індустрії? 

— Ми не трендовий бренд, це знають усі. Так, коли ми тільки починали, то в наших колекціях були речі, спроектовані за останнім “писком моди”. У першу чергу – ми намагалися знайти себе, зрозуміти бажання своїх клієнтів, щоб бути для них корисними. І от з роками ми вичленили, що підходить саме нашому бренду, у якій галузі рухатися для розвитку бренду. Тепер мої колекції – це мікс урбаністичного та жіночого характерів. Поєдную виразний дизайнерський стиль та найкращі традиції кравців Старого Світу із сучасною, і часто спортивною естетикою.

У 2016 році бренд VALERY KOVALSKA зробив свідомий вибір і припинив використання шкіри в колекціях. Філософія sustainable fashion застосовується в кожному аспекті роботи бренду: коректне і продумане використання ресурсів, мінімізація відходів, відсутність надлишкового виробництва та створення високоякісного дизайнерського одягу, який можна носити багато сезонів поспіль. Свідоме споживання завжди було концепцією, яка хвилювала і мотивувала Валерію, і тепер вона стала невід’ємною частиною ДНК бренду.

У вас є авторитети у фенш-індустрії? 

— Зараз компаній дуже багато. За останні 20 років фешн-брендів збільшилося в сотню разів. Також є безліч великих компаній з круто розвиненою структурою, комунікацією, продукцією, програмою шоу на фешн-віках. Є дійсно гідні дизайнери, з яких можна взяти приклад і почерпнути для себе багато нової й корисної інформації. Зазвичай орієнтуюся на зарубіжних модельєрів та брендів. 

Яким ви бачите свій бренд через 5 років? Які у вас цілі й пріоритети? 

— Найголовніша ціль – це звичайно розширення й покращення продукту. Складно щось прогнозувати на 5 років, бо плани й обставини змінюються. Але я дуже хочу укріплювати свої позиції й розширювати географію бренду. Оскільки фенш-індустрія входить у десятку галузей, які забруднюють нашу планету, то я планую, щоб наш бренд став ще більш екологічним, хоч ми вже протягом 5 років не використовуємо у своїй продукції ні шкіру, ні хутро. 

розмову вела журналіст – Даріна Глущенко
матеріали готувала fashion – редактор – Анна Константинова
Prime Time magazine 2019

BUSINESSFASHION & STYLE

Добавить комментарий